Jump to content
×
×
  • Create New...

Marketingul Afiliat: Ghidul începătorului în 5 pasi simpli


chiube
 Share

Recommended Posts

See the source image

 

Affiliate marketing: ghidul începătorului în 5 pași simpli

 

 

Lasă-mă să ghicesc. Dacă ești aici probabil ești în una dintre aceste situații: 

Ai un produs sau un serviciu pe care vrei să-l vinzi; sau ai un blog sau o pagină de social media pe care vrei să o monetizezi

Ei bine, indiferent în ce poziție ești, acest articol te va ajuta să înțelegi ce este affiliate marketing și cum te poate ajuta.

 

1. Ce este, totuși, affiliate marketing?

Marketingul afiliat este un tip de promovare bazată pe performanță în care o afacere plătește direct o persoană care poate aduce trafic și vânzări.

Să spunem că vinzi calculatoare. În loc să dai banii pe reclame pe Facebook sau Google, îi vei da direct unui blogger sau influencer, pentru fiecare vânzare pe care acesta o generează. 

 

2. Cine face parte din procesul de marketing prin afiliere

De obicei sunt 3 părți implicate în procesul de affiliate marketing:

 

Comerciantul

Cunoscut și drept retailer, brand sau advertiser, este cel care creează produsul și îl vinde clienților finali. Ca să continuăm exemplul de mai sus, dacă ești comerciant înseamnă că tu produci și vinzi calculatoarele.

 

Afiliatul

Afișează reclamele pe platforma lui, cu scopul de a genera vânzări pentru comerciant și de a câștiga un procent din profit. Afiliații folosesc și alte metode de promovare online mai comune cum ar fi SEO, PPC, e-mail marketing, content marketing, etc. 

 

Rețeaua

Este practic puntea de legătură dintre comerciant și afiliat și conține ofertele de reclame pe care le poate alege afiliatul și se ocupă de plata către acesta. Ea poate fi un plug-in pe care îl instalezi pe website-ul tău, sau o platformă online unde te poți înscrie atât ca afiliat cât și în calitate de comerciant. 

 

Care sunt avantajele pe care ți le aduce affiliate marketing

Deși sistemul de affiliate marketing are multe beneficii, printre cele mai importante sunt:

 

Pentru comercianți:

  • Plătești pentru rezultate
  • Ai posibilitatea de a ajunge la audiențe noi
  • Câștigi credibilitate și autoritate

Pentru afiliați:

  • Ești răsplătit în funcție de rezultatele pe care le aduci
  • Flexibilitatea programului
  • Nu ai nevoie de experiență în marketing

 

Dacă acum te gândești „Sună foarte bine! Pot face și eu așa ceva?” răspunsul scurt este „bineînțeles”. Continuă să citești și restul articolului, iar lucrurile vor deveni mult mai simple pe parcurs.

 

See the source image

 

3. Cum poți deveni comerciant

În primul rând trebuie să decizi cum vrei să procedezi: Vrei să integrezi un modul pe platforma ta sau să apelezi la o rețea de affiliate marketing? Varianta mai simplă este să te înscrii pe o astfel de rețea, pentru că acolo se află deja afiliați care caută produse pe care să le promoveze. Despre această variantă vom vorbi și în pașii următori, deci să continuăm!

Următorul pas este să intri pe o rețea de affiliate marketing și să creezi o ofertă de reclame pentru produsul tău, stabilind și comisionul pe care îl oferi afiliatului în schimbul fiecărei vânzări.

Pe acea rețea sunt prezenți o grămadă de bloggeri, influenceri, etc (afiliați) care pot trimite trafic spre tine și care urmează să fie recompensați dacă îți aduc vânzări. 

În final, va trebui să plătești o mică parte și către rețea, dar de obicei sumele sunt modice, așa că poți să nu-ți faci griji că vei ieși în pierdere.

Când vrei să devii comerciant într-un sistem de affiliate marketing, prima dificultate pe care o vei întâlni este probabil răspunsul la întrebarea „cum găsesc afiliați care au audiența potrivită, adică o audiență interesată de produsul meu?”

 

Cu cât este mai nișat produsul tău cu atât va fi mai ușor să-l propui altor comercianți, deoarece potrivirea între produse va fi mai bună.

Comisioane de peste 50% pentru afiliați sunt comune atunci când vine vorba de produse complet digitale, pentru că nu există o limită a stocului sau un cost al multiplicării produsului. Dacă împarți veniturile în mod cinstit, toată lumea are de câștigat.

Uite de exemplu cum calculează profitshare comisioanele pe care advertiserii trebuie să le plătească: să spunem că suma vânzărilor generate într-o anumită lună de afiliații tăi este de 10.000 de RON (fără TVA). Dacă tu ai ales un comision de 7% către afiliații tăi, înseamnă că le vei oferi 700 de RON din vânzări. Din această sumă tu trebuie să plătești 30% comisionul rețelei, adică 700×0.3=210 RON. 

În total, din vânzările în valoare de 10.000 de lei, vei plăti o sumă de 910 RON. Nu e deloc o cifră rea, pentru una dintre cele mai eficiente metode de promovare.

 

4. Cum poți deveni afiliat

Cel mai simplu mod de a deveni afiliat este să ai deja un blog sau o comunitate de unde poți trimite trafic către un anumit produs. Un mod eficient de a face asta este prin intermediul recenziilor. 

În primul rând trebuie să intri pe acea și să găsești un produs care să-ți placă și despre care să vorbești cu pasiune pe blogul sau website-ul tău. 

După ce te-ai înscris și ai ales o reclamă, vei primi un link special de afiliat, pe care îl poți pune acum pe website-ul tău, și care va urmări numărul de vânzări pe care îl generezi cu ajutorul lui. Aceste linkuri de obicei conțin o parte lungă cu ”/ref…” la sfârșitul lor, deci în modul ăsta îți vei putea da seama și cine este afiliat data viitoare când citești blogul preferat.

Dacă ți-ai făcut treaba de persuasiune cum trebuie înseamnă că ai generat și vânzări, iar tu vei fi plătit un anumit procent din acestea (comision).

 

5. Cum să îți crești randamentul ca afiliat

Atunci când vine vorba de comisioanele de pe platformele de affiliate marketing este foarte important să ții cont de următorul lucru: chiar dacă vezi un procent mai mic, gândește-te la ce înseamnă el în bani adevărați! 

Gândește-te la următorul exemplu: ce e mai bine? Să convingi pe cineva să cumpere un calculator cu 5000 de lei, din care iei 2% comision – 100 RON, comparativ cu o carte de 50 de lei cu un comision de 10% – 5 RON.

Da, e mai greu să convingi pe cineva să cumpere un produs mai scump, dar dacă deja activezi într-o nișă anume, s-ar putea să ai deja audiența potrivită și prin urmare șanse mai mari să convertești. Tot ce trebuie să faci este să știi ce să spui audienței tale.

 

See the source image

www.smarters.ro

  • Like 1

TS3 SERVER: 193.84.64.140:10017

YOUTUBE: CHIUBGaming

174855.png  facebook-new.png

#statiincasa

Link to comment
Share on other sites

felicitari chiube pentru articol !

  • Like 1

 

  Pagina Facebook Gamelife   

                               Este nevoie de 20 de ani ca sa ti construiesti o reputatie si de 5 minute ca sa o strici ! Daca te gandesti la asta , vei face lucrurile diferit !

 

0BLLtz9.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.