Jump to content

madalin.

Retired Staff
  • Posts

    296
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6
  • Points

    65 [ Donate ]

madalin. last won the day on November 10 2020

madalin. had the most liked content!

About madalin.

  • Birthday 07/15/2004

Contact Methods

Personal Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Romania, Braila
  • Interests
    Gym & Fitness

Recent Profile Visitors

2,328 profile views

madalin.'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

107

Reputation

  1. Lupta si astazi pentru visul tau ! 

  2. Moștenirea genetică a creat unor oameni probleme de-a lungul timpului. Se pare că și în cazul COVID-19 se întâmplă asta. Cercetători din Germania afirmă că genele moștenite de la strămoșii neanderthalieni ar putea avea un rol în unele cazuri severe de boală COVID-19. O echipă de experți în genetica neanderthaliană a examinat o parte de ADN care a fost asociată cu unele dintre cele mai grave cazuri de COVID-19 și a comparat-o cu secvențe despre care se știe că au fost transmise europenilor și asiaticilor de strămoșii neandertali. Catena de ADN se găsește pe cromozomul 3, iar o echipă de cercetători din Europa a relaționat unele variații ale acestei secvențe cu riscul de a dezvolta o formă severă de COVID-19. „Am arătăt că riscul este dat de un segment genomic … care este moștenit de la neanderthalieni și este purtat de aproximativ 50% dintre oamenii din Asia de Sud și circa 16% dintre europenii de astăzi”, au afirmat Svante Paabo și Hugo Zeberg de la Institutului Max Planck pentru Antropologie Evolutivă. Variația genetică, moștenită în urma încrucișărilor de acum 60.000 de ani Cercetătorii din Germania precizează că această variație a genei a fost moștenită de către oamenii moderni de la neandertali în urma unei încrucișări care a avut loc cu aproximativ 60.000 de ani în urmă. „Astazi, persoanele care au moștenit această variantă genetică au de trei ori mai multe șanse de a avea nevoie de ventilație artificială dacă sunt infectate de noul coronavirus SARS-CoV-2”, au mai spus aceștia. Paabo și Zeberg au găsit variații similare în ADN-ul unui schelet al unui Homo neanderthalensis, vechi de 50.000 de ani, descoperit în Croația, precum și în alte rămășite umane găsite în Siberia. Studiile anterioare au arătat că oamenii moderni s-au încrucișat cu neanderthalieni și cu membrii unei specii înrudite, cunoscuți ca denisovani, în urmă cu zeci de mii de ani. Potrivit cercetărilor, circa 2% din ADN-ul europenilor și asiaticilor provine de la neanderthalieni. „În prezent nu se știe ce parte din regiunea provenită de la neandertali conferă un risc pentru a face COVID-19 sever și dacă efectele oricărei astfel de caracteristici sunt specifice SARS-CoV-2, altor coronavirusuri sau patogeni”, au mai spus cercetătorii. Oamenii au o mare diversitate genetică „Nu există nimic special din punct de vedere medical sau biologic cu privire la faptul că această variație a apărut la neanderthalieni”, a declarat pentru CNN doctorul Jeffrey Barret, genetician la Institutul Sanger din Marea Britanie și care nu a fost implicat în studiu. Potrivit acestuia, oamenii au o mare diversitate genetică, o parte provenind de la „strămoșii noștri pre-umani, alta de la neanderthalieni, alta când toți oamenii străvechi trăiau în Africa și o alta mai recent”. Barret a mai spus că această secțiune specială din ADN explică doar un procent mic dintre diferențele de gravitate a bolii la pacienții cu coronavirus. „Totuși, în ceea ce privește pandemia actuală, este clar că genele provenite de la neanderthalieni au consecințe tragice”, au concluzionat Paabo și Zeberg în studiul lor publicat în revista Nature. sursa : descopera.ro
  3. Don't buy that extra SSD just yet—it looks like Call of duty: Black Ops Cold War won't eat up as much of our disk space as we previously thought. In a new blog post outlining preload times and download sizes, Activision snuck in a big amendment to the space required on PC, dropping it all the way from 175GB to 82GB required for the full game, at least at launch. Keep in mind, Cold War's various graphical levels and "content packs" will affect that download size. If you're planning on playing the multiplayer and nothing else, you can skip the Campaign and Zombies download to slash the total size down. Playing on "Ultra Graphics" mode, presumably with 4K textures and other fancy bells and whistles, will greatly bloat the game's size. It's possible that the previous size requirement was an estimate that included future updates, and that Activision reduced the requirement to just what will actually be there at launch, but we won't know that until sometime after launch. Here's the full rundown of download sizes that (hopefully) won't change again before launch. Cold War PC download sizes Multiplayer Only: 35GB Full Game: 82GB Full Game (Ultra Graphics): 125GB Maybe I'm too acquainted with big games eating up my SSD in 2020, but I'm pretty happy with those numbers. I'm especially jazzed about the ability to delete parts of the game on PC, a feature that didn't come to Modern Warfare's PC version until last month. It's weird that this update has yet to be reflected on Cold War's official Battle Net page (it's still reading the incorrect 175GB figure). You'd think Activision would want to scream to the heavens about the good news. Even more interesting is that Cold War on PC will total out to be smaller than its PS4 and Xbox One counterparts (95GB and 93GB respectively). The Ultra Graphics requirements on PC are also smaller than the required 133-136GB download on PS5 and Xbox Series X. It sounds like the Raven/Treyarch camp learned a lesson from the ongoing headaches with Modern Warfare. Though, to be fair, Cold War doesn't have to factor in Warzone's significant disk hunger. source : pcgamer.com
  4. Chop your own wood and it will warm you twice

  5. Tip creatie: (avatar, semnatura, banner etc.) : avatar Dimensiuni: (avatar 150x250, sig max. 400x200) : stiti voi dimensiunile Text principal (Secundar obligatoriu: GameLife.Ro/ www.gamelife.ro) : principal : madalin. si secundar www.gamelife.ro Imagine/tematica: https://imgur.com/snUuDkH Alte precizari: - Link ultima cerere depusa:
  6. Un asteroid care orbitează în apropiere de Marte a fost observat mai îndeaproape de oamenii de știință, iar imaginile dezvăluie o asemănare surprinzătoare, una care duce la întrebări interesante despre originile obiectului antic. Asteroidul a fost numit (101429) 1998 VF31 și face parte dintr-un grup de asteroizi troieni aflați în orbita lui Marte. Troienii sunt corpuri cerești care se află în regiunile gravitaționale din vecinătatea altor planete. Majoritatea asteroizilor troieni pe care îî cunoaștem se află în orbita lui Jupiter, însă și alte planete au astfel de asteroizi, inclusiv Marte și Terra. Ceea ce îl face pe (101429) 1998 VF31 atât de interesant este că printre toți troienii Planetei roșii, cei care o urmează pe Marte în timp ce orbitează Soarele, 101429 pare să fie unic. Cum a ajuns „geamănul” Lunii un troian al lui Marte? Deși nu putem fi siguri încă, cercetătorii spun că este posibil ca originile acestui troian marțian să fi început undeva la mare depărtare de Planeta Rosie, 101429 reprezentând „o relicvă dintr-un fragment al scoarței originale a Lunii”. Dacă această ipoteză este adevărată, cum a ajuns „geamănul” Lunii un troian al lui Marte? „Sistemul Solar timpuriu era foarte diferit față de cel pe care îl vedem în ziua de azi. Spațiul dintre planetele nou-formate era plin de reziduuri și coliziunile erau la ordinea zilei. Asteroizii mari loveau constant Luna și alte planete. Un fragment dintr-o astfel de coliziune ar fi putut ajunge în orbita lui Marte atunci când planeta încă se forma și astfel a rămas blocat în norii săi troieni”, a explicat Apostolos Christou, astronom și autor principal al noului studiu. Alte posibile explicații pentru trecutul lui 101429 Într-adevăr, ideea este captivantă, însă cercetătorii mai spun că nu este singura explicație pentru trecutul lui 101429. De asemenea, este posibil ca troianul să reprezinte un fragment din Marte, desprins printr-un incident similar care s-a produs pe Planeta Roșie. Nu în ultimul rând, ar putea fi vorba de un asteroid obișnuit care a ajuns să semene cu Luna în urma proceselor de radiație solară, potrivit Science Alert. Doar prin intermediul observațiilor viitoare vom putea afla mai multe detalii despre acest asteroid misterios, au mai adăugat oamenii de știință. sursa : descopera.ro
  7. Daca planul nu-ti functioneaza, schimba-l dar niciodata obiectivul

  8. O echipă de cercetători din SUA a produs primul anevrism viu bio-printat în afara corpului uman. Oamenii de știință au desfășurat o intervenție medicală asupra sa și apoi l-au observat în timp ce se vindeca. Dacă medicii observă că o persoană are un anevrism cerebral înainte ca acesta să se rupă, din păcate sunt dificil de descoperit așa că acest scenariu nu este mereu posibil, ar încerca să oprească fluxul de sânge în acea zonă. Există mai multe moduri prin care un anevrism cerebral poate fi tratat, însă niciuna dintre opțiuni nu este foarte plăcută. Metodele de tratament pentru anevrismele cerebrale au și dezavantaje Cealaltă opțiune este „înfășurarea endovasculară” (endovascular coiling), prin care un cateter este introdus într-o arteră, iar apoi prin corp până când ajunge la anevrism. Ambele metode de tratamente opresc sau perturbă fluxul sangvin, ceea ce înseamnă că anevrismul nu se va mai mări și nu se va rupe. Însă, ambele tratamente au dezvavantaje și poate fi destul de dificil de ales ce este mai potrivit pentru fiecare pacient. „Am analizat problema și ne-am gândit că dacă am putea combina modelarea computerizată și strategii experimentale, poate că am reuși să descoperim o metodă de tratare mai potrivită pentru pacienți”, a spus William Hynes, inginer la Lawrence Livermore National Laboratory și autor senior al studiului. Echipa a printat 3D o structură cu forma unui anevrism folosind hidrogel, iar apoi au presărat cu grijă celule cerebrale umane numite hCMEC (celule endoteliale microvasculare cerebrale umane). Aceste celule s-au răspândit în anevrism în decurs de șapte zile, astfel formând un anevrism viu printat 3D. Prima oară când celule umane sunt folosite pentru a crea o structură vie Deși anevrismele false au mai fost create în trecut, aceasta este prima oară când celule umane sunt folosite pentru a crea o structură vie, potrivit Science Alert. Invenția cercetătorilor poate fi folosită în multe feluri, iar echipa crede că aceasta ar putea fi o opțiune mai potrivită pentru evaluarea noilor tratamente în comparație cu practica pe modele animale. În combinație cu modele computerizate, timpul necesar pentru noile tehnici chirugicale ar putea fi redus. „Acest model in vitro poate fi folosit pentru practica studenților la medicină sau a medicilor chirurgi astfel încât să folosească dispozitive neurovasculare într-o structură vasculară complexă”, au mai adăugat cercetătorii. sursa : descopera.ro
  9. Skye enters VALORANT and will be available to play in all queues. (Recently, one of you asked, “how can she be ‘Skye’ if she’s on the ground?” Well, just repeat to yourself, “it’s just a game, I should really just relax.”) All of our Sentinels and Initiators are getting role and abilities-specific tuning, with the start of First Strike in mind. Read the deeper dive below for our thinking here. Updates to our match economy ruleset (the way credits are distributed after a round) should alter decision-making when the round or your loadout is on the line. Did anyone even want this? Anyway, here's the Left-hand view model. AGENT UPDATES SKYE joins the VALORANT roster! Skye will be available for use in official esports competition (e.g., First Strike) after two weeks in Competitive queue (November 9, barring any issues) With First Strike on the horizon, the balance team has been hard at work making our last round of major balance changes before teams start duking it out. We want to ensure that the top teams don’t have to constantly adapt to a changing game while they’re playing in the tournament. Minor balance changes may occur during the span of First Strike, but we won’t deploy changes like the ones in this patch that heavily impact a team’s strategies. One of the trends we have observed is that attacking teams can have a really hard time breaking entrenched defenders. Although every piece of the game can influence this type of trend (move speed, weapon tuning, map design, Agent balance), we think there are a few targeted character changes that can help give attackers more opportunities to break entrenched defenders. Each is listed below. INITIATORS Flash Tuning: The fade out of the flash debuff remains the same duration but now fades slower at the start Initiators create concentrated windows of extremely high threat to help their teams break onto sites. To this end, we are slightly increasing the duration of debuffs from some Initiator abilities (mostly flashes). Our goal here is to increase the opportunity window that Initiator’s teammates have to capitalize on their utility and further differentiate Initiators from Duelists. BREACH Full flash time increased from 1.75 >>> 2 SENTINELS Similar to some of the changes we made with Sage, we want to increase the depth of decision making when playing Sentinels while also providing enemies with more counterplay to “trap” abilities. To reduce the total potential impact of these abilities, autonomous traps are now disabled when the deployer dies (e.g., Cypher’s Trapwire disables when Cypher dies). We want to encourage Sentinel players to play more thoughtfully and carefully around their traps while increasing the reward for taking out the Sentinel player. CYPHER Trapwire Disabled and revealed upon death Spy Camera Disabled and revealed upon death KILLJOY Killjoy is most effective when locking down a single site. Killjoy has to stay near her Turret and Alarmbot for them to remain active. Her global recon should be hit pretty hard here but we have slightly boosted her stalling power to counterbalance that nerf. All in all, we hope to keep Killjoy in a very similar place power wise but give her a stronger identity as the premiere on-site defender. Deactivation Range Alarmbot and Turret now deactivate if she is more than 40m away from them—reentering the 40m range reactivates her little friends. Turret Cooldown after pickup reduced from 20 seconds >>> 10 seconds Alarmbot Range at which Alarmbot can be detected decreased from 9m >>> 7m Cooldown after pickup reduced from 20 seconds >>> 7 seconds Nanoswarm Range at which Nanoswarm can be detected decreased from 5m >>> 3.5m Damage increased from 40/s >>> 45/s Damage now ticks smoother and faster while in Nanoswarm, instead of in chunks of 10 every ¼ of a second COMPETITIVE UPDATES Icebox enters the Competitive map rotation Icebox will be available for use in official esports competition (e.g., First Strike) after four weeks in Competitive queue (November 29, barring any issues) Shorter Unrated queue times for the highest-rank players We’ve taken steps to further solve issues for elite players experiencing long queue times for Unrated. We’re also further investigating improvements to reducing long queue times for all primary modes. Added location of the current gamepod to the loading screen for all modes Adjusted Combat Score to factor in non-damaging assists GAME MODE UPDATES “Play Out All Rounds” option now available in custom game lobby options, Play Out All Rounds makes it easier to run practice sessions. When enabled the game will no longer end when a team reaches 13 wins; instead the match will continue until both teams have played a full half of 12 rounds on each side. After 24 rounds the team with more rounds will win. In the case of a tie the game will proceed to overtime (dependent on the Overtime option selected in the lobby screen). GAMES SYSTEMS Updates to Economy Ruleset Attackers who lose but survive the entire round without planting the Spike receive a reduced number of credits (1,000) Defenders who lose but survive the entire round after the Spike has detonated also receive reduced credits (1,000) Dying to the Spike will no longer count as a death in KDA statistics Additional economic information added as a tooltip when hovering over the exclamation mark next to “Min Next Round” in the shop Context: These changes are intended to increase richness in decision making regarding when it is worthwhile to save your gear vs. go for the round win. Additionally, this will allow teams that can secure round wins to more effectively chip away at the economy of opponents that opt to save out expensive weapons on a round loss. Other Changes Minor improvements to observer flashed indicator New setting for observers: ‘Show Player Keybinds on Map’ New Custom Game Option: ‘Play Out All Rounds’ Both teams play a full 12 rounds on both attacker & defender sides, followed by overtime/endgame (if applicable) QUALITY OF LIFE Left-handed view model is now available for players. Players can swap their first person view-model to lefthanded by going to the settings menu and swapping their view model to “Left-Handed”. Changing this will also show all other players as left-handed when spectating. You can now send a direct message by clicking a friend's name in chat instead of having to type their name out Players that have been AFK or alt-tabbed for more than 5 minutes will now appear as 'Away' in the Social Panel Adjusted team colors to remain fixed for the full duration of a game for observers instead of having the Attacking side always appear as red, and the defending side always appear as green The experience of having teams switch colors at the half from a viewer perspective was a bit confusing, and also led to some difficulties for broadcasters to match their overlays to this behavior. This change will allow the viewers and tournament organizers to have a more consistent experience for the entirety of a game. [BETA] Experimental Sharpening BUG FIXES Fixed one source of combat hitches we’ve seen from player reports We're continuing to investigate the combat hitches that players have been reporting in recent patches. This patch includes a fix for one of the most common hitches that we've seen during combat. While we hope that this will resolve the issue for many of you, we're still actively tracking down a couple other hitches that we've seen from your clips. Jett now can’t rope dash lel Fixed a bug where incoming Party invites would remain active in the Social Panel after being declined Players no longer see the spike location when reconnecting to a game Fixed issue where player corpses could cause collision issues Sage wall segments no longer breaks if a player dies on top of them Fixed a bug that would disable queueing for any mode if a player closed the client during the Match Found countdown. Fixed a bug that was displaying Act Rank badge on the MVP screen outside of Competitive Queue. sursa: playvalorant.com
×
×
  • Create New...